Meghan and Harry 'tried to do Megxit by email' and Royal response 'went down badly'


Meghan Markle and Prince Harry tried to instigate Megxit in an email to King Charles III but the reply they received “went down incredibly badly”, a royal correspondent has claimed. The Duke and Duchess of Sussex had spent Christmas at the end of 2019 in Canada with their baby son Archie Harrison – away from the rest of the Royal Family. Valentine Low, a royal correspondent at The Times, has claimed that before they returned from their holiday, Harry sent an email to his father King Charles III expressing their unhappiness.

He claimed the “current set-up was not working for them, and they wanted to go and live in North America”.

Harry appeared to be “under the impression that they could just sort it out by email before he and Meghan got back to London on January 6” but the reply they received would “require a proper family conversation”.

The couple were also told the first date the family would be available was more than three weeks later on January 29, but it is unclear if this inflexibility was down to Charles who was due to travel to Davos, or if the reply came from private secretary Clive Alderton.

Regardless, from the point of view of the Duke and Duchess of Sussex, “this went down incredibly badly” and fed into the narrative that they were not being taken seriously by the palace machinery, or by the rest of the family”.

Mr Low claimed Harry tried to accelerate the situation by arranging to meet with his grandmother, the Queen, before he left for Canada but that the message conveyed to him was that the monarch “had been confused about her diary, and was no longer available”.

The royal correspondent wrote: “Harry was incensed, because it was not true: the courtiers had got in the way, it seemed, because they saw the meeting with the Queen as an attempt to pick the Queen off before Harry started talks with the rest of the family.

“As one source put it, ‘There was a danger that a private conversation could be interpreted very differently by two people’.”

Express.co.uk has contacted Buckingham Palace and Archewell for comment.

THIS IS A BREAKING STORY. MORE TO FOLLOW…



Leave a Reply

Your email address will not be published.